Zakelijke markt redt Blackbery na verlies van iPhone

Blackberry geeft de concurrentiestrijd met Apple en Android-toestellen op en gaat zich meer op de zakelijke gebruiker richten.

Dat heeft de Canadese fabrikant Research in Motion (RIM) bekend gemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers, bericht Trouw.

Google

Blackberry moet niet alleen Apple op de belangrijkste markten voor laten gaan, het bedrijf kan het ook niet kan winnen van de toestellen die draaien op de Android-software van Google.

De achterstandpositie van RIM vertaalt zich in tegenvallende cijfers. In het vierde kwartaal werden er 20 procent minder Blackberry’s verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Daardoor kwam het kwartaalverlies uit op 125 miljoen dollar (ruim 94 miljoen euro).

Zakelijke markt

Op de zakelijke markt heeft Blackberry een goed imago. Door daar op te focussen wil RIM weer aan terrein winnen. Het is de vraag of dat gaat werken. Nu al hebben veel medewerkers van de zaak een iPhone of Android-toestel. En dat aantal neemt volgens Trouw alleen maar toe.

Lees ook:iPad2 redt het niet – denkt Dell
Lees ook:Tablet Google vertraagd vanwege lagere verkoopprijs
Lees ook:Nieuwe lijn smartphones met besturingssysteem Blackberry 10
Lees ook:Google en Motorola pakken iPhone 4S van Apple aan
Lees ook:Concurrerende tabletmerken halen achterstand op iPad in

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.