De London Eye krijgt tijdens de Olympische Spelen de primeur. Het reizenrad in Londen toont als eerste het sentiment op Twitter over het sportevenement.
Dit bericht ComputerIdee.
De London Eye krijgt tijdens de Olympische Spelen de primeur. Het reizenrad in Londen toont als eerste het sentiment op Twitter over het sportevenement.
Dit bericht ComputerIdee.
Installateurs zijn geen early adaptors van social media. Ze laten LinkedIn, Twitter, FaceBook, YouTube en internetforums eerder links liggen. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis en USP, meldt IndustrialSocialMedia vandaag.
Er bestaat geen twijfel over. Daar waar er nog bedrijven in de industrie en techniek zijn die veronderstellen dat social media een tijdelijk hype is, is Frans-Pieter de Jong van Siemens Nederland van het tegenovergestelde overtuigd.
‘We staan aan de vooravond van een nieuwe ontwikkeling die veel voor de industrie gaat veranderen’, aldus De Jong, marketing communicatieadviseur bij de sector Industry en onder andere werkzaam voor de divisie Building Technologies. ‘Siemens is een innovatief concern als het gaat om techniek en dat willen we ook zijn waar het om social media gaat.’
IndustrialSocialMedia organiseert op 29 juni as. het eerste seminar in Nederland over social media specifiek voor bedrijven in de techniek en (high)tech. Het programma heeft een praktische insteek en helpt techbedrijven meer uit social media te halen.
Het seminar focust specifiek op de inzet van social media in het commerciële en marketingproces van technische producten en diensten. Behalve dat deelnemers wegwijs worden gemaakt in de wereld van Twitter, LinkedIn, YouTube en Facebook krijgen ze ook handreikingen om met social media te beginnen. ‘Concrete voorbeelden maken het voor techbedrijven makkelijker om met social media aan de slag te gaan’, zegt een van de sprekers, industrieel marketeer Jos Fleischeuer.
Zo’n 250.000 US dollars. Dat bedrag bespaarde General Electric door de inzet van NetMark, een intern social media-platform dat wereldwijd marketeers met elkaar verbindt.
Geen doel op zich, maar een middel om de waardepropositie van het bedrijf te verbeteren. Zo strategisch zet TechniksUSA social media in.
Klanten gericht over het bedrijf en nieuwe ontwikkelingen informeren. Voor toeleveranciers zijn dat de voordelen van social media. Het kost bijna niets. En door het te doen, onderscheid je je, noemen veel bedrijven als pluspunt.
Technologische bedrijven die sociale media alleen gebruiken om zichzelf te promoten, zitten op het verkeerde spoor. ‘Volgers haken dan af’, menen Bert van Meel en Leo van Schie die meewerken aan een themamiddag op 15 maart as. die het Mikrocentrum over Sociale Media organiseert.
Dat je via een Apple iPad of iPhone een auto kunt bedienen, wisten wij van het TechnologieBlog al. Maar dat Twitter een voertuig kan besturen is voor ons totaal nieuw.