TechniksUSA zet social media strategisch in

Geen doel op zich, maar een middel om de waardepropositie van het bedrijf te verbeteren. Zo strategisch zet TechniksUSA social media in.

De fabrikant van gereedschappen voor CNC machines is actief op verschillende platforms: Twitter, blogging, Facebook, YouTube, Foursquare en Gowalla.

Elk platform kent zijn eigen doelstellingen met klanten en prospects die hun eigen wensen en behoeften hebben.

De meest interessante leercurve is te zien bij Twitter. In eerste instantie was TechniksUSA niet overtuigd van het nut van Twitter, maar nu vormt dit medium de verbindende schakel tussen alle social media-platforms.

Door het Twitteraccount goed te managen, is het bedrijf in staat een dagelijkse krant uit te geven (TechniksUSA#CNC#Mfg Daily), afgestemd op de interesses van de klanten. Daarin worden niet alleen artikelen gepubliceerd over de producten, maar ook over ontwikkelingen in de industrie specifiek gericht op de business van hun klanten.

Draagt sociale media bij aan uw bedrijfsdoelstellingen?

Bekijk resultaten

Loading ... Loading ...

Lees ook:Twitter wordt in chip ingebakken
Lees ook:Sociale media gaan veel voor technologieconcern betekenen
Lees ook:Techbedrijven ontdekken social media
Lees ook:TechnicaGroep zet social media in voor hulp bij zoektermen iPad2 voor beste SEO-schrijver
Lees ook:Seminar helpt techbedrijven praktisch op weg met social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.