Je zit in een restaurant, een eetcafe of een bar. Je wilt bestellen. Degene die de bestelling komt opnemen duikt in zijn notitieblok of systeem. Hij of zij is druk aan het schrijven of drukt op knoppen. Er is geen oogcontact. Je hebt vragen over het menu. Het allerliefst zou je als gast gewoon even meelopen naar de keuken en aanwijzen wat je lekker lijkt, waarbij de kok suggesties doet en de bediening alles onthoudt. Maar dat gaat natuurlijk niet. Toch er is een klantvriendelijke oplossing en die vind je terug in een iPad kassasysteem.
“Dat moet ik even aan de kok vragen.”
Het juiste kassasysteem kan meer dan alleen afrekenen. Buiten de grenzen ook wel POS genoemd, point-of-sale. Oftewel; daar waar de verkoop plaatsvindt. En dat is overal. Aan de bar, op het terras en aan tafel. Een kassasysteem dat mobiel is, is dus een must. Het tijdperk van de grote zwarte logge machines op de toonbank en de walkytalky-achtige apparaten is voorbij. Bediening hoeft nooit meer snelcodes uit hun hoofd te leren. Of aan de kok te vragen wat het menu van de dag is. Alles staat staat in het iPad-kassasysteem.