Seminar helpt techbedrijven praktisch op weg met social media

IndustrialSocialMedia organiseert op 29 juni as. het eerste seminar in Nederland over social media specifiek voor bedrijven in de techniek en (high)tech. Het programma heeft een praktische insteek en helpt techbedrijven meer uit social media te halen.

Het seminar focust specifiek op de inzet van social media in het commerciële en marketingproces van technische producten en diensten.
 Behalve dat deelnemers wegwijs worden gemaakt in de wereld van Twitter, LinkedIn, YouTube en Facebook krijgen ze ook handreikingen om met social media te beginnen. ‘Concrete voorbeelden maken het voor techbedrijven makkelijker om met social media aan de slag te gaan’, zegt een van de sprekers, industrieel marketeer Jos Fleischeuer.

Op basis van praktijkvoorbeelden zal hij tijdens het seminar aangeven wat bedrijven kunnen verwachten als ze de stap naar social media willen zetten. ‘Waar lopen ze tegen aan, welke hobbels kunnen ze op hun weg verwachten en welke mogelijkheden zijn er om die te overwinnen? Daar zal ik in mijn verhaal op focussen’, zegt hij.

Omzet vergroten

Een korte rondgang langs de techbedrijven die zich inmiddels voor het seminar hebben aangemeld wijst uit dat ze met social media hun omzet hopen te vergroten. ‘Maar om geld met social media te kunnen verdienen, is het belangrijk vooraf een duidelijk strategie voor social media uit te stippelen’, zegt Fleischeuer.

‘En om een goede strategie te ontwikkelen is het belangrijk dat bedrijven scherp inzicht hebben in hoe hun (potentiële) klanten social media inzetten in hun inkoopprocessen’, vindt John Weinstock van de NEVI, een van de andere sprekers tijdens het seminar. ‘Het inkooplandschap gaat door de komst van social media drastisch veranderen. Leveranciers moeten daarom begrijpen wat die veranderingen zijn om vervolgens waarde te kunnen toevoegen aan het inkoopproces van hun klanten’.

Techbedrijven beginnen vaak vanuit het niets met social media. ‘Maar een visie, beleidslijn, die de route uitstippelt waar een bedrijf met social media naar toe wil, is essentieel om tot gerichte resultaten te komen’, stelt marketeer Fleischeuer.  ‘Alleen als social media onderdeel zijn van het marketingbeleid kunnen ze bijdragen aan het realiseren van de bedrijfsdoelstellingen.’

De inleidingen tijdens het seminar maken daarom duidelijk welke strategische rol social media kunnen spelen. En hoe Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube kunnen worden ingezet om het bedrijfsbeleid te effectueren, Behalve dat bedrijven daardoor het maximale uit social media halen vergroten ze ook hun onderscheidend vermogen waardoor de concurrentie op achterstand wordt gezet.

Klik hier voor informatie over het seminar ‘Social media voor de industrie’ op 29 juni as. Aanmelden kan via de website van Comprehensio.

Draagt sociale media bij aan uw bedrijfsdoelstellingen?

Bekijk resultaten

Loading ... Loading ...

Lees ook:Kennistekort beperkt social media techbedrijven
Lees ook:FaceBook werkt voor techbedrijven
Lees ook:Techbedrijven ontdekken social media
Lees ook:General Electric bespaart door social media
Lees ook:Techbedrijven innoveren met sociale media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.