General Electric bespaart door social media

Zo’n 250.000 US dollars. Dat bedrag bespaarde General Electric door de inzet van NetMark, een intern social media-platform dat wereldwijd marketeers met elkaar verbindt.

En dan gaat het nog maar om een voorbeeld. Dat van een marketeer die een bureau zocht voor een segmentatiestudie en via NetMark in contact kwam met een collega in een ander deel van de wereld. Die beschikte zowel over de tijd als de expertise om de studie uit te voeren. Met als resultaat een geschatte besparing van een kwart miljoen.

Netwerk slecht muren en verbindt wereldwijd de marketeers van de verschillende divisies met elkaar. Het platform is een combinatie van Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter en ander applicaties.

Het hart van het social media-platform wordt gevormd door de verschillende weblogs die in rol vergelijkbaar zijn met Twitter. Behalve dat er artikelen worden geplaatst en link naar relevante website, stellen internationale collega’s ook vragen en wisselen ze kennis, ervaring en best practises uit.

NetMark werd maart vorig jaar geïntroduceerd en telde na vier maanden al 3200 enthousiaste leden.

Draagt sociale media bij aan uw bedrijfsdoelstellingen?

Bekijk resultaten

Loading ... Loading ...

Lees ook:TechniksUSA zet social media strategisch in
Lees ook:Kennistekort beperkt social media techbedrijven
Lees ook:TechnicaGroep zet social media in voor hulp bij zoektermen iPad2 voor beste SEO-schrijver
Lees ook:Seminar helpt techbedrijven praktisch op weg met social media
Lees ook:Sociale media gaan veel voor technologieconcern betekenen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.