Installateurs zijn geen early adaptors van social media. Ze laten LinkedIn, Twitter, FaceBook, YouTube en internetforums eerder links liggen. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis en USP, meldt IndustrialSocialMedia vandaag.
Categorie: "LinkedIn"
Seminar helpt techbedrijven praktisch op weg met social media
IndustrialSocialMedia organiseert op 29 juni as. het eerste seminar in Nederland over social media specifiek voor bedrijven in de techniek en (high)tech. Het programma heeft een praktische insteek en helpt techbedrijven meer uit social media te halen.
Het seminar focust specifiek op de inzet van social media in het commerciële en marketingproces van technische producten en diensten. Behalve dat deelnemers wegwijs worden gemaakt in de wereld van Twitter, LinkedIn, YouTube en Facebook krijgen ze ook handreikingen om met social media te beginnen. ‘Concrete voorbeelden maken het voor techbedrijven makkelijker om met social media aan de slag te gaan’, zegt een van de sprekers, industrieel marketeer Jos Fleischeuer.
General Electric bespaart door social media
Zo’n 250.000 US dollars. Dat bedrag bespaarde General Electric door de inzet van NetMark, een intern social media-platform dat wereldwijd marketeers met elkaar verbindt.
TechniksUSA zet social media strategisch in
Geen doel op zich, maar een middel om de waardepropositie van het bedrijf te verbeteren. Zo strategisch zet TechniksUSA social media in.
Techbedrijven innoveren met sociale media
Technologische bedrijven die sociale media alleen gebruiken om zichzelf te promoten, zitten op het verkeerde spoor. ‘Volgers haken dan af’, menen Bert van Meel en Leo van Schie die meewerken aan een themamiddag op 15 maart as. die het Mikrocentrum over Sociale Media organiseert.