Niet een zilveren schaal, maar een cup voor de winnaar van Wimbledon. En dan een die uit een 3D-printer komt.
Categorie: "Sociale Media"
London Eye toont Twitter-sentiment Olympische Spelen
De London Eye krijgt tijdens de Olympische Spelen de primeur. Het reizenrad in Londen toont als eerste het sentiment op Twitter over het sportevenement.
Dit bericht ComputerIdee.
Facebook telefoon is er eerder dan je denkt (video)
FaceBook werkt voor techbedrijven
Hoe bouw je met FaceBook aan een schare trouwe volgers die als ware ambassadeur je merk promoten. AkzoNobel Automotive & Aerospace Coatings weet dat als geen ander.
Twitteren met je TomTom
Coca Cola gebruikt gezichtsherkenningstechnologie van FaceBook (video)
TechnicaGroep zet social media in voor hulp bij zoektermen iPad2 voor beste SEO-schrijver
Installateurs zijn geen early adaptors van social media. Ze laten LinkedIn, Twitter, FaceBook, YouTube en internetforums eerder links liggen. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis en USP, meldt IndustrialSocialMedia vandaag.
Sociale media gaan veel voor technologieconcern betekenen
Er bestaat geen twijfel over. Daar waar er nog bedrijven in de industrie en techniek zijn die veronderstellen dat social media een tijdelijk hype is, is Frans-Pieter de Jong van Siemens Nederland van het tegenovergestelde overtuigd.
‘We staan aan de vooravond van een nieuwe ontwikkeling die veel voor de industrie gaat veranderen’, aldus De Jong, marketing communicatieadviseur bij de sector Industry en onder andere werkzaam voor de divisie Building Technologies. ‘Siemens is een innovatief concern als het gaat om techniek en dat willen we ook zijn waar het om social media gaat.’
→
Seminar helpt techbedrijven praktisch op weg met social media
IndustrialSocialMedia organiseert op 29 juni as. het eerste seminar in Nederland over social media specifiek voor bedrijven in de techniek en (high)tech. Het programma heeft een praktische insteek en helpt techbedrijven meer uit social media te halen.
Het seminar focust specifiek op de inzet van social media in het commerciële en marketingproces van technische producten en diensten. Behalve dat deelnemers wegwijs worden gemaakt in de wereld van Twitter, LinkedIn, YouTube en Facebook krijgen ze ook handreikingen om met social media te beginnen. ‘Concrete voorbeelden maken het voor techbedrijven makkelijker om met social media aan de slag te gaan’, zegt een van de sprekers, industrieel marketeer Jos Fleischeuer.
Filmpjes YouTube nu ook stereoscopisch 3D kijken (video)
Er staan al 3D-filmpjes op YouTube die bekeken kunnen worden met het bekende 3D-brilletje. Maar sinds kort ondersteunt het populaire kanaal voor internetvideo ook stereoscopisch 3D.
Kennistekort beperkt social media techbedrijven
Hoe kunnen (high)tech bedrijven social media inzetten om hun bedrijfsdoelen te realiseren. In hoofdlijnen is dat de essentie van het eerste semimar ‘Social media voor de industrie’ dat op 29 juni a.s. plaatsvindt.
General Electric bespaart door social media
Zo’n 250.000 US dollars. Dat bedrag bespaarde General Electric door de inzet van NetMark, een intern social media-platform dat wereldwijd marketeers met elkaar verbindt.
TechniksUSA zet social media strategisch in
Geen doel op zich, maar een middel om de waardepropositie van het bedrijf te verbeteren. Zo strategisch zet TechniksUSA social media in.
Imtech komt met interactieve jaarverslag
Imtech heeft, naast het formele gedrukte jaarverslag, het jaarverslag nu ook als interactieve website gelanceerd. Deze site, inclusief de volledige integratie met social media, is door mede Green Orange ontwikkeld en past volledig in de nieuwe webstrategie van het bedrijf.
Techbedrijven ontdekken social media
Klanten gericht over het bedrijf en nieuwe ontwikkelingen informeren. Voor toeleveranciers zijn dat de voordelen van social media. Het kost bijna niets. En door het te doen, onderscheid je je, noemen veel bedrijven als pluspunt.