iPad2 redt het niet – denkt Dell

Ondanks de voorsprong die de iPad2 op de markt heeft, redt de tablet van Apple het niet. Dat stelt Dell-topman, Andy Lark, in een interview met CIO Australia.

Daags nadat de iPad2 alleen al in de Verenigde Staten een miljoen keer over de toonbank ging, haalde Lark uit naar Apple met de opmerking dat de iPad2 op de zakelijke markt het niet zou redden en dat het vooral een speeltje is van rijke consumenten die op een eiland wonen. Hoewel Lark de tweede generatie iPad een superproduct vindt, stelde hij dat de Android-tablets aan een inhaalslag bezig zijn.

Daarbij profiteren andere aanbieders volgens hem van de markt die Apple voor tablets heeft gecreëerd. Daar waar Apple de zakelijke markt benadert met een consumentenproduct, heeft Dell  gekozen voor een business-benadering met een tablet-PC. Op termijn moet dat het bedrijf op voorsprong zetten, aldus Lark.

Wij van de redactie van het TechnologieBlog veronderstellen dat Dell daarbij zal profiteren van de gratis publiciteit die het bedrijf krijgt dankzij de sneer naar Apple.

Lees ook:Apple regeert markt met iPad2
Lees ook:Dell en Baidu bundelen krachten op Chinese markt (video)
Lees ook:Zakelijke markt redt Blackbery na verlies van iPhone
Lees ook:Nokia komt met eigen tablet
Lees ook:Smartphones en tablets zetten PC-markt onder druk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.