Apple regeert markt met iPad2

Concurrende tablets zullen de positie die Apple met de iPad heeft opgebouwd niet bedreigen. Dit concludeert onderzoeksbureau Gartner.

Apple blijft met de iPad2 andere aanbieders op meerdere fronten voor, waaronder de prijsstelling, hardwarespecificaties en apps.

Gardnet-analisten, onder leiding van Carolina Milanesi, stellen dat de Apple mede door de schaalgrootte de prijzen laag kan houden. De verkoop, zowel in de zakelijke markt als aan particulieren profiteert van de hardware en apps power.

Android tablets, kunnen de positie van Apple niet aantasten, ook de nieuwkomers niet, waaronder de HP Touchpad en de RIM Playbook. Apple regeert onbedreigd de markt mede door de focus op gebruiksvriendelijkheid  en het snel naar de markt kunnen brengen van de iPad.

De Gartner-analisten verwachten dat de helft van de iPad-gebruikers zal overstappen op de tweede generatie. Al was het alleen maar vanwege de status die daarvan uitgaat.

Microsoft

Het is overigens de vraag of de positie van Apple lang onaangetast blijft. Uit onderzoek van Forrester Research onder 3800 ondervraagden blijkt dat de meerderheid kiest voor een Windowstablets omdat het besturingssysteem vertrouwd is.

De lancering voor de iPad2 staat voor Nederland voor vrijdag 25 maart gepland.

Lees ook:Microsoft mist tabletmarkt (video)
Lees ook:iPad4 krijgt scherm met hogere resolutie
Lees ook:Kinect verslaat iPad en iPhone
Lees ook:Concurrerende tabletmerken halen achterstand op iPad in
Lees ook:iPad nog jaren nummer 1 op tabletmarkt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.