Groene iPhone app steunt goed doel

Tjeetje wat een goed idee, was de eerste reactie op de redactie toen we het lazen. Het bericht dat Proctor & Gamble inmiddels is ingestapt in Cause World, een marketingproject waarbij automatische een X aantal dollars aan een goed doel wordt gedoneerd. De klant mag zelf het goede doel kiezen. En om het de consument nog makkelijker te maken is daar een speciale Apple iPhone app voor ontwikkeld.

Om jezelf van je beste kant te laten zien, kun je tevens een Facebook-berichtje sturen zodat iedereen weet dat je bijvoorbeeld een boom hebt geplant, met de toevoeging: mogelijk gemaakt door…… met de naam van de adverteerder.

Als je het artikel in de New York Times echter goed leest, komt de vraag op of het om niet meer gaat dan ordinaire reclame, maar dan wel in een sociaal jasje gestoken dat vooral moet laten zien hoe maatschappelijk betrokken en duurzaam concerns, zoals P&C, zijn.

Je mag zelf uitmaken wat zwaarder weegt: de donatie aan het goede doel of de commercie met het daarbij onderliggende belang. Of de derde mogelijk en daar opteren wij voor: met je aankoop steun je niet alleen een goed doel, maar ook bedrijven in het realiseren van hun sociale en groene doelstellingen. En dat is nu toevallig onderdeel van hun marketing. Daarom spreekt geestelijk vader Cyriac Roeding ook van ‘Turning marketing dollars into charity money‘.

Lees ook:Meer dan 100 bedrijfsteams lopen op 3 november voor Run for the Hunger Project
Lees ook:Aap dol op iPad (video)
Lees ook:Robotspin van 3 meter (video)
Lees ook:Waar opletten bij kiezen Sim only abonnement
Lees ook:Wereldprimeur: Vincent van Gogh in 3D naar de Beurs van Berlage

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.