Samsung dankt succes aan verkoopdip iPhone

Samsung heeft het afgelopen kwartaal 52 miljoen smartphones verkocht. Dat zijn er twee keer zo veel als Apple die op 26 miljoen iPhones blijft steken.

Dit bericht het Belgische Knack.

De verkoopcijfers van Samsung komen van marktonderzoekers van Juniper Research die het wel op een schatting houden omdat het Zuid-Koreaanse bedrijf naar nooit buiten brengt hoeveel toestellen er exact over de toonbank gaan.

Een deel van het succes komt voor rekening van het vlaggenschip, de Samsung Galaxy S III, dat in 55 dagen tien miljoen keer werd verkocht.

Vorig kwartaal verkocht Samsung volgens Juniper nog 40 miljoen smartphones.

Apple sleet in die periode 35 miljoen iPhones, Die terugval zou verklaart kunnen worden uit het feit dat veel consumenten op de nieuwe iPhone wachten.

Massaproductie gestart
De massaproductie van de iPhone 5 is inmiddels is gestart, inclusief de aanpassing waarbij de achterwand van de nieuwe iPhone deels uit aluminium en deels uit glas bestaat.

Dat is in afwijking van hetgeen eerder online de ronde deed. Verschillende media, waaronder het IndustrieBlog publiceerden eerder een video waarin een behuizing te zien is die helemaal van aluminium is gemaakt.

Alle iPhones hadden tot nu toe een voor- en achterkant van het krasbestendig Gorilla Glass. De nieuwe iPhone zou alleen aan de uiteinden van de achterzijde van de behuizing glas hebben.

In pre order bestellen
Blijkens een bericht op het NieuweMediaBlog is de iPhone 5 nu al in pre order te bestellen.

Lees ook:iPhone 5 dunner door in-cell touch layer technologie
Lees ook:Massaproductie iPhone 5 gestart
Lees ook:Samsung Galaxy S5 krijgt metalen behuizing (pics)
Lees ook:Samsung verkoopt Galaxy S III 10 miljoen keer
Lees ook:Apple haalt Nokia rechts in | 2011 wordt beste jaar tot nu toe Verwachte Chinese deal jaagt verkoop iPhone door het dak

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.